Organisatie

Media Groep Limburg (MGL) is met De Limburger, VIA Limburg, WijLimburg en Limburgvac het toonaangevende mediabedrijf in Limburg. MGL bereikt met zijn nieuwsmerken meer dan 700.000 Limburgse lezers, sitebezoekers en app-gebruikers. De onderneming telt 275 medewerkers en heeft kantoren in Sittard (hoofdkantoor), Venlo, Roermond, Heerlen en Maastricht.

De Limburger, de grootste regionale krant van Nederland, brengt unieke journalistieke informatie die onmisbaar is voor grote groepen in de Limburgse samenleving. Exclusiviteit, verdieping, onderzoeksjournalistiek en thematisering zijn daarbij sleutelwoorden. Hieraan ontleent De Limburger zijn identiteit en trots.

Functie

De Limburger wil zijn onlinepositie verder versterken. Delimburger.nl houdt Limburgers 24 uur per dag op de hoogte van wat er speelt in hun provincie, Nederland en de rest van de wereld. Wij breiden onze dynamische webredactie uit. Deze is verantwoordelijk voor het selecteren, het presenteren en het verspreiden van verhalen van onze eigen journalisten en de nieuwskopij waarover we beschikken via verschillende samenwerkingsverbanden. Op meerdere momenten per dag zorg jij ervoor dat producties op een gevarieerde en spraakmakende manier voor het voetlicht komen. Als webredacteur schrijf je zelf korte berichten, maar sta je ook dagelijks in verbinding met redacteuren van onze redactie. Ook werk je nauw samen met de afdeling marketing en maak je gebruik van nieuwe idee├źn van het innovatieplatform Media Valley, dat bij MGL in Sittard is gehuisvest. Dat het werken voor een webredactie een andere benadering vereist, is voor jou vanzelfsprekend. Je vindt het leuk en een uitdaging om de kwaliteitsjournalistiek die we in de krant brengen te vertalen naar het web.

Functie eisen

Je bent recent afgestudeerd en online denken en werken is je eerste natuur. Je hebt een brede interesse en kunt met alle mogelijke onderwerpen uit de voeten. Je werkt snel maar accuraat, bent georganiseerd en verantwoordelijk en creativiteit heb je hoog in het vaandel staan. Je hebt een geweldig gevoel voor taal en je weet precies hoe je de doelgroep (25-40 jaar) die we via onze website willen bereiken, moet verleiden en bereiken. Je bent iemand die lef toont als het gaat om het benaderen en uitwerken van onderwerpen. Je hebt affiniteit met beeld en je bent zeker niet bang voor techniek. Uiteraard weet je precies wat er wel en niet werkt op sociale media. Je neemt geen genoegen met platgetreden paden en zoekt de grenzen op. Uiteraard met inachtneming van onze journalistieke normen. Je gedijt het beste wanneer je kunt werken onder druk en schrikt niet van weerstand, intern of extern. Het werken in de avonduren en in het weekend is voor jou geen enkel probleem.

Inlichtingen

Voor meer informatie over deze boeiende functie kun je terecht bij hoofdredacteur Roy op het Veld van De Limburger (roy.ophetveld@delimburger.nl).

Sollicitatie

Solliciteren doe je middels het uploaden van je motivatie en cv (voorzien van een foto) op onze website www.werkenbijmgl.nl. Reageren kan tot en met 11 april.

Zelf geen interesse, deel dan deze vacature