Organisatie

Media Groep Limburg (MGL), onderdeel van Mediahuis, is het toonaangevende mediabedrijf in Limburg. Met haar nieuwsmerken De Limburger, 1Lokaal, WijLimburg en Limburgvac bereikt ze online, mobile en in print meer dan 700.000 nieuwsconsumenten. Media Groep Limburg telt ruim 300 medewerkers en haar hoofdkantoor is gevestigd in Sittard.

Van haar ambitie maakt MGL geen geheim: haar leidende positie in Limburg verder uitbouwen. In de strategie van de onderneming zijn twee routes uitgezet. Enerzijds werkt ze continu aan het vernieuwen en verbeteren van haar digitale portfolio, anderzijds wil ze van haar vlaggenschip De Limburger niet alleen het grootste, maar ook het beste en meest gevarieerde regionale nieuwsmerk van ons land maken.

Afdeling
Onder jouw leiding is de afdeling Marketing verantwoordelijk voor de commerciële resultaten van De Limburger op de consumentenmarkt. Haar doelstellingen worden geformuleerd in termen van oplage, omzet en bereik. De afdeling is de drijvende kracht achter de snelle digitale transformatie van De Limburger. De wisselwerking tussen portfoliobeleid, merkpositionering, productdifferentiatie, pricingstrategie en marketingcommunicatie zorgt daarbij voor een even inspirerende als uitdagende dynamiek.

Functie

Je bent de ervaren en gepassioneerde aanjager van strategische bedrijfsontwikkeling en claimt die rol ook in het Management Team van Media Groep Limburg. Jouw visie zet je in op groeistrategieën en voert deze uit met het oog op de toekomst van de organisatie. Je signaleert trends, ziet ontwikkelingen in de markt en vertaalt deze naar kansen op basis van behoeftes van de verschillende klantgroepen en de accenten binnen de customer experience. Je optimaliseert de lezersmarktstrategie van MGL en zet targets op het gebied van verkoop, behoud en loyalty.

Door te innoveren en slim om te gaan met de huidige en nieuwe portfolio-opportunity’s genereer je kansen voor werving van abonnees, het genereren van traffic en verhoging van conversie dat leidt tot optimalisatie van de resultaten. Je team vertaalt op basis van jouw strategische keuzes de commerciële doelstellingen met betrekking tot de lezersmarkt in passende concepten en pakkende campagnes. Creatieve en online concepten die passen bij een multimediale uitgever van de toekomst. Je werkt binnen het grotere geheel van Mediahuis waarbij een intern netwerk een belangrijke bijdrage levert aan kennisvergaring en -deling. Lokaal werk je nauw samen met de commercieel directeur en de marketingmanager van de zakelijke markt, maar ook met externe partners.

Functie eisen

Vanuit een academische achtergrond in marketing, sales of commerciële economie heb je uitgebreide ervaring opgedaan in vergelijkbare rollen in business development, strategische marketing of brandmanagement, bij voorkeur bij ondernemingen die opereren op dynamische consumentenmarkten als media, telecom en energie. Je bent strategisch en analytisch sterk met een goed gevoel voor cijfers en je bent een gespreks- en kennispartner die partijen uitdaagt en verbindt. Je hebt inzicht in consumentengedrag, marktontwikkelingen en technologische mogelijkheden. Je weet concepten en ideeën overtuigend om te zetten in uitvoering met drive voor resultaat en groei. Je bent analytisch en in staat om campagnes te optimaliseren op basis van kengetallen. Je hebt een passie voor e-commerce en online marketing. Natuurlijk heb je affiniteit met de mediamerken en lezersmarkt van Media Groep Limburg.

Aanbod

Media Groep Limburg biedt je fantastische uitdaging bij een toonaangevend mediabedrijf met veel verantwoordelijkheid, creatieve inbreng en vrijheid in een sterk veranderende markt. Een prima salaris, een compleet arbeidsvoorwaardenpakket, jaarcontract met een fulltime werkweek en volop ontwikkelingsmogelijkheden maken het plaatje compleet.

Inlichtingen

Voor meer informatie over de functie kun je terecht bij Elise Lansu, recruiter van MGL: 06 – 23 909 009. Solliciteren doe je middels het uploaden van je motivatie en cv (voorzien van een foto) via de sollicitatiebutton hieronder. De uiterlijke reactiedatum is 24 juni 2017.


Zelf geen interesse, deel dan deze vacature